Publikationen
abgedrucktes Interview.
In
,
Composición Algorítmica – matemáticas y ciencias de la computación en la creación musical
Universidad de Quilmes,
Buenos Aires (Argentinien),
2018.
Alexander Stankovski/Mirrors Within Mirrors.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 189-208).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Artistic Research and the Advancement and Appreciation of the Arts at the Kunstuniversität Graz.
In
,
Kunst und Forschung - Können Künstler Forscher sein ? / Art and research - Can artists be researchers ?
(pp. 225-249).
Springer,
Wien (Österreich),
2011.
Anna & Marie - Two Project Reports.
In
,
Ludified
The Green Box,
Berlin (Deutschland),
2020.
Artistic Research at the University of Music and Performing Arts Graz - Interim Assessment and Perspectives.
In
,
Artistic Research in Music: Discipline and Resistance
(pp. 254-258).
Leuven University Press,
Leuven (Belgien),
2017.
Bart Vanhecke/Straightening the Tower of Pisa.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 257-278).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Clemens Gadenstätter/Hidden Grammars.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 85-130).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Clemens Nachtmann/Forbidding Harmonies.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 33-57).
Springer,
Springer (Niederlande),
2015.
Dimitri Papageorgiou/Interlocking and Scaling.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 111-139).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Designing Audience-Work Relationships.
In
,
Sound Works
Leiden University Press,
Orpheus Institute (Belgien),
2020.
Das Geräusch der Ameisenstrasse.
In
,
K.O.P.F.
(pp. 127-135).
Limbus Verlag,
Innsbruck (Österreich),
2021.
Eva Reiter: Wire Tapping the Machine.
In
,
Patterns of Intuition. Musical Creativity in the Light of Algorithmic Composition
(pp. 59-84).
Springer Netherlands,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Embodied Generative Music.
In
,
Bodily Expression in Electronic Music: Perspectives on Reclaiming Performativity
(pp. 141-151).
Routledge,
New York (Vereinigte Staaten (USA)),
2012.
Elisabeth Harnik: Improvisational Re-Assemblies.
In
,
Patterns of Intuition. Musical Creativity in the Light of Algorithmic Composition
(pp. 9-32).
Springer Netherlands,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Fb1 - An interface for single sample feedback and feedforwardin SuperCollider.
In
,
Proceedings of the 17thSound and Music Computing Conference
(pp. 200-203).
Axea sas/SMC Network,
Torino (Italien),
2020.
Future Perspectives: The voice in computer music composition.
In
,
The Oxford Handbook of Singing
(pp. 1091-1093).
Oxford University Press,
Oxford (Vereinigtes Königreich),
2019.
Horizonte des Hörens - Betrachtungen zur Akustischen Ökologie und zum Sounddesign.
In
,
Reihe Wissenschaft und Kunst: Transmedialisierung
Universitätsverlag Winter,
Heidelberg (Deutschland),
2017.
Horizonte des Hörens - Betrachtungen zur Akustischen Ökologie und zum Sounddesign.
In
,
Transmedialisierung
(pp. 275-294).
Universitätsverlag Winter,
Heidelberg (Deutschland),
2019.
Haben Sie bereits Antworten ?.
HKB Verlag,
Bern (Schweiz),
2009.
{kA} : keine Ahnung von Schwerkraft - Einführung in die Gebäude-Klangkomposition.
In
,
Jahrbuch Immersive Medien 2014
Schüren Verlag GmbH,
Schüren Verlag (Deutschland),
2014.
Konzertsaal.
In
,
Künstlerische Forschung – Ein Handbuch
(pp. 307-310).
Diaphanes,
Zürich (Schweiz),
2015.
Katharina Klement/Transformation and Morphing.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 141-164).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Music in the Expanded Field – On Recent Approaches to Interdisciplinary Composition.
In
,
Darmstädter Beiträge zur Neuen Musik
(pp. 23-35).
Schott,
Mainz (Deutschland),
2017.
Matthias Sköld: A Topography of Personal Preferences.
In
,
Patterns of Intuition. Musical Creativity in the Light of Algorithmic Composition
(pp. 209-229).
Springer Netherlands,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Mexikanischer Tumulus.
In
,
Demokratie und Frieden auf der Straße: Comrade Conrade. Ein Kunst-, Forschungs- und Friedensprojekt in Graz 2016 – 2019
(pp. 124-126).
CLIO,
Graz (Österreich),
2019.
Publikationsjahr
Editor
Publikationsart
Buchkapitel (40)
Themenfeld
Computermusik (9)
Embodiment (3)
Klang und Raum (5)
Live-Elektronik (2)
Psychoakustik (4)
Sonifikation (2)
Spatial Audio (3)