Publikationen
Artistic Research at the University of Music and Performing Arts Graz - Interim Assessment and Perspectives.
In
,
Artistic Research in Music: Discipline and Resistance
(pp. 254-258).
Leuven University Press,
Leuven (Belgien),
2017.
Clemens Gadenstätter/Hidden Grammars.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 85-130).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Sonification and HCI.
In
,
New Directions in Third Wave Human-Computer Interaction: Volume 1 - Technologies
Springer International Publishing,
NY (Vereinigte Staaten (USA)),
2018.
Artificial Intelligence for Music Composition.
In
,
The Handbook of Artificial Intelligence for Music
Springer,
Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg (Deutschland),
2020.
Contextual Inquiry for a Climate Audio Interface.
In
,
Human-Computer Interfaces and Interactivity: Emergent Research and Applications
IGI Global,
Hershey, PA (Vereinigte Staaten (USA)),
2014.
Sonification and particle physics.
In
,
Erstausgabe
Uni-Press Graz,
Karl-Franzens-Universität Graz (Österreich),
2008.
Spatial Audio Rendering.
In
,
Quality of Experience
Springer,
Heidelberg (Deutschland),
2014.
Embodied Generative Music.
In
,
Bodily Expression in Electronic Music: Perspectives on Reclaiming Performativity
(pp. 141-151).
Routledge,
New York (Vereinigte Staaten (USA)),
2012.
Konzertsaal.
In
,
Künstlerische Forschung – Ein Handbuch
(pp. 307-310).
Diaphanes,
Zürich (Schweiz),
2015.
Audification.
In
,
The Sonification Handbook
(pp. 141-151).
Logos,
Berlin (Deutschland),
2011.
Anna & Marie - Two Project Reports.
In
,
Ludified
The Green Box,
Berlin (Deutschland),
2020.
Music in the Expanded Field – On Recent Approaches to Interdisciplinary Composition.
In
,
Darmstädter Beiträge zur Neuen Musik
(pp. 23-35).
Schott,
Mainz (Deutschland),
2017.
Virtuelle 3D Umgebungen als Raum fuer Komposition und Performance.
In
,
Erkundungen
Schott Verlag,
Mainz (Deutschland),
2018.
Designing Audience-Work Relationships.
In
,
Sound Works
Leiden University Press,
Orpheus Institute (Belgien),
2020.
Molding the pop ghost – noise and immersion.
In
,
Noise in and As Music
(pp. 191-208).
University of Huddersfield Press,
University of Huddersfield (Vereinigtes Königreich),
2013.
Virtuelle 3D-Umgebungen als Raum für Komposition und Performance.
In
,
Erkundungen. Gegenwartsmusik als Forschung und Experiment
Schott,
Mainz (Deutschland),
2019.
Haben Sie bereits Antworten ?.
HKB Verlag,
Bern (Schweiz),
2009.
Vorstellung einer Methode zur Analyse von Aufführungspraktiken in der elektronischen Musik.
In
,
10 Years Anniversary of Master Multimedia Composition, HfMT Hamburg
HfMT Hamburg,
Hamburg (Deutschland),
2015.
Bart Vanhecke/Straightening the Tower of Pisa.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 257-278).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Publikationsjahr
Editor
Publikationsart
Buchkapitel (44)
Themenfeld
Computermusik (8)
Embodiment (3)
Klang und Raum (4)
Live-Elektronik (3)
Psychoakustik (4)
Sonifikation (3)
Spatial Audio (2)
Schlagwort
Sounddesign (1)