Publikationen
Bart Vanhecke/Straightening the Tower of Pisa.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 257-278).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Music in the Expanded Field – On Recent Approaches to Interdisciplinary Composition.
In
,
Darmstädter Beiträge zur Neuen Musik
(pp. 23-35).
Schott,
Mainz (Deutschland),
2017.
Anna & Marie - Two Project Reports.
In
,
Ludified
The Green Box,
Berlin (Deutschland),
2020.
Virtuelle 3D Umgebungen als Raum fuer Komposition und Performance.
In
,
Erkundungen
Schott Verlag,
Mainz (Deutschland),
2018.
Designing Audience-Work Relationships.
In
,
Sound Works
Leiden University Press,
Orpheus Institute (Belgien),
2020.
Molding the pop ghost – noise and immersion.
In
,
Noise in and As Music
(pp. 191-208).
University of Huddersfield Press,
University of Huddersfield (Vereinigtes Königreich),
2013.
Haben Sie bereits Antworten ?.
HKB Verlag,
Bern (Schweiz),
2009.
Vorstellung einer Methode zur Analyse von Aufführungspraktiken in der elektronischen Musik.
In
,
10 Years Anniversary of Master Multimedia Composition, HfMT Hamburg
HfMT Hamburg,
Hamburg (Deutschland),
2015.
Virtuelle 3D-Umgebungen als Raum für Komposition und Performance.
In
,
Erkundungen. Gegenwartsmusik als Forschung und Experiment
Schott,
Mainz (Deutschland),
2019.
Audification.
In
,
The Sonification Handbook
(pp. 141-151).
Logos,
Berlin (Deutschland),
2011.
Embodied Generative Music.
In
,
Bodily Expression in Electronic Music: Perspectives on Reclaiming Performativity
(pp. 141-151).
Routledge,
New York (Vereinigte Staaten (USA)),
2012.
Konzertsaal.
In
,
Künstlerische Forschung – Ein Handbuch
(pp. 307-310).
Diaphanes,
Zürich (Schweiz),
2015.
Spatial Audio Rendering.
In
,
Quality of Experience
Springer,
Heidelberg (Deutschland),
2014.
Sonification and particle physics.
In
,
Erstausgabe
Uni-Press Graz,
Karl-Franzens-Universität Graz (Österreich),
2008.
Sonification and HCI.
In
,
New Directions in Third Wave Human-Computer Interaction: Volume 1 - Technologies
Springer International Publishing,
NY (Vereinigte Staaten (USA)),
2018.
Contextual Inquiry for a Climate Audio Interface.
In
,
Human-Computer Interfaces and Interactivity: Emergent Research and Applications
IGI Global,
Hershey, PA (Vereinigte Staaten (USA)),
2014.
Artificial Intelligence for Music Composition.
In
,
The Handbook of Artificial Intelligence for Music
Springer,
Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg (Deutschland),
2020.
Clemens Gadenstätter/Hidden Grammars.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 85-130).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Artistic Research at the University of Music and Performing Arts Graz - Interim Assessment and Perspectives.
In
,
Artistic Research in Music: Discipline and Resistance
(pp. 254-258).
Leuven University Press,
Leuven (Belgien),
2017.
Die Begegnung mit dem Neuen suchen - 50 Jahre IEM.
In
,
Musikprotokoll
ORF,
Wien (Österreich),
2015.
Elisabeth Harnik: Improvisational Re-Assemblies.
In
,
Patterns of Intuition. Musical Creativity in the Light of Algorithmic Composition
(pp. 9-32).
Springer Netherlands,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Horizonte des Hörens - Betrachtungen zur Akustischen Ökologie und zum Sounddesign.
In
,
Reihe Wissenschaft und Kunst: Transmedialisierung
Universitätsverlag Winter,
Heidelberg (Deutschland),
2017.
Preface.
In
,
Art in Motion
(pp. 8-9).
Peter Lang,
Frankfurt am Main (Deutschland),
2009.
Horizonte des Hörens - Betrachtungen zur Akustischen Ökologie und zum Sounddesign.
In
,
Transmedialisierung
(pp. 275-294).
Universitätsverlag Winter,
Heidelberg (Deutschland),
2019.
Katharina Klement/Transformation and Morphing.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 141-164).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Publikationsjahr
Editor
Publikationsart
Buchkapitel (44)
Themenfeld
Computermusik (8)
Embodiment (3)
Klang und Raum (4)
Live-Elektronik (3)
Psychoakustik (4)
Sonifikation (3)
Spatial Audio (2)
Schlagwort
Sounddesign (1)