Publications
Editor, Mitautor: Patterns of Intuition: Musical Creativity in the Light of Algorithmic Composition.
Springer,
Dodrecht, Heidelberg, New York, London (Vereinigte Staaten (USA)),
2015.
Speech Features for Stress Recognition: Universal Applicability of State-of-the-Art Methods.
VDM Verlag Dr. Müller,
Saarbrücken (Deutschland),
2010.
Ambisonics - A Practical 3D Audio Theory for Recording, Studio Production, Sound Reinforcement, and Virtual Reality.
Springer,
Heidelberg (Deutschland),
2019.
PATENTSCHRIFT: Verfahren zur Berechnung von richtungskorrigierten Übertragungsfunktionen und/oder richtungskorrigierten Impedanzgrößen in einer Transferpfadanalyse einer schwingenden Struktur.
PATENTSCHRIFT,
Österreichisches Patentamt (Wien) (Österreich),
2008.
PATENTSCHRIFT: Verfahren zur Bestimmung der Anteile einzelner Übertragungswege.
PATENTSCHRIFT,
Wien (Österreich),
2008.
Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Composition.
Springer,
Wien (Österreich),
2009.
Algorithmische Komposition im Kontext Neuer Musik.
private publishing,
1700 Institut 17 Elektronische Musik und Akustik,
2012.
LUDIFIED.
TheGreenBox,
TheGreenBox, Berlin (Deutschland),
2021.
PATENTSCHRIFT: Verfahren zum Bearbeiten von Audio-Daten in eine verdichtete Version.
PATENTSCHRIFT,
Österreichisches Patentamt (Wien) (Österreich),
2011.
PATENTSCHRIFT: Method and Device for Low-Latency Auditory Model-Based Single-Channel Speech Enhancement.
PATENTSCHRIFT,
Brüssel (Belgien),
2009.
PATENTSCHRIFT: Method for Processing Audio Data in a Condensed Form.
PATENTSCHRIFT,
European Patent Office (Niederlande),
2008.
DA TA.
MER. Paper Kunsthalle,
Gent (Belgien),
2017.
{kA} : keine Ahnung von Schwerkraft - Einführung in die Gebäude-Klangkomposition.
In
,
Jahrbuch Immersive Medien 2014
Schüren Verlag GmbH,
Schüren Verlag (Deutschland),
2014.
Fb1 - An interface for single sample feedback and feedforwardin SuperCollider.
In
,
Proceedings of the 17thSound and Music Computing Conference
(pp. 200-203).
Axea sas/SMC Network,
Torino (Italien),
2020.
Vorstellung einer Methode zur Analyse von Aufführungspraktiken in der elektronischen Musik.
In
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10 Years Anniversary of Master Multimedia Composition, HfMT Hamburg
HfMT Hamburg,
Hamburg (Deutschland),
2015.
Sonification and particle physics.
In
,
Erstausgabe
Uni-Press Graz,
Karl-Franzens-Universität Graz (Österreich),
2008.
Vorwort.
In
,
Composing with Constraints
Oxford University Press,
Oxford (Vereinigtes Königreich),
2021.
Sonification and HCI.
In
,
New Directions in Third Wave Human-Computer Interaction: Volume 1 - Technologies
Springer International Publishing,
NY (Vereinigte Staaten (USA)),
2018.
Bart Vanhecke/Straightening the Tower of Pisa.
In
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Patterns of Intuition
(pp. 257-278).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Konzertsaal.
In
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Künstlerische Forschung – Ein Handbuch
(pp. 307-310).
Diaphanes,
Zürich (Schweiz),
2015.
Alexander Stankovski/Mirrors Within Mirrors.
In
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Patterns of Intuition
(pp. 189-208).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
abgedrucktes Interview.
In
,
Composición Algorítmica – matemáticas y ciencias de la computación en la creación musical
Universidad de Quilmes,
Buenos Aires (Argentinien),
2018.
Eva Reiter: Wire Tapping the Machine.
In
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Patterns of Intuition. Musical Creativity in the Light of Algorithmic Composition
(pp. 59-84).
Springer Netherlands,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Clemens Gadenstätter/Hidden Grammars.
In
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Patterns of Intuition
(pp. 85-130).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Spatial Audio Rendering.
In
,
Quality of Experience
Springer,
Heidelberg (Deutschland),
2014.
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sonification (5)
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Pure data (1)
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