Publications
Audification.
In
,
The Sonification Handbook
(pp. 141-151).
Logos,
Berlin (Deutschland),
2011.
Artificial Intelligence for Music Composition.
In
,
The Handbook of Artificial Intelligence for Music
Springer,
Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg (Deutschland),
2020.
Artistic Research at the University of Music and Performing Arts Graz - Interim Assessment and Perspectives.
In
,
Artistic Research in Music: Discipline and Resistance
(pp. 254-258).
Leuven University Press,
Leuven (Belgien),
2017.
Anna & Marie - Two Project Reports.
In
,
Ludified
The Green Box,
Berlin (Deutschland),
2020.
abgedrucktes Interview.
In
,
Composición Algorítmica – matemáticas y ciencias de la computación en la creación musical
Universidad de Quilmes,
Buenos Aires (Argentinien),
2018.
Artistic Research and the Advancement and Appreciation of the Arts at the Kunstuniversität Graz.
In
,
Kunst und Forschung - Können Künstler Forscher sein ? / Art and research - Can artists be researchers ?
(pp. 225-249).
Springer,
Wien (Österreich),
2011.
Alexander Stankovski/Mirrors Within Mirrors.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 189-208).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Bart Vanhecke/Straightening the Tower of Pisa.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 257-278).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Contextual Inquiry for a Climate Audio Interface.
In
,
Human-Computer Interfaces and Interactivity: Emergent Research and Applications
IGI Global,
Hershey, PA (Vereinigte Staaten (USA)),
2014.
Clemens Gadenstätter/Hidden Grammars.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 85-130).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Clemens Nachtmann/Forbidding Harmonies.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 33-57).
Springer,
Springer (Niederlande),
2015.
Die Begegnung mit dem Neuen suchen - 50 Jahre IEM.
In
,
Musikprotokoll
ORF,
Wien (Österreich),
2015.
Designing Audience-Work Relationships.
In
,
Sound Works
Leiden University Press,
Orpheus Institute (Belgien),
2020.
Dimitri Papageorgiou/Interlocking and Scaling.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 111-139).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Djuro Zivkovic/Difference Tones.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 231-255).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Eva Reiter: Wire Tapping the Machine.
In
,
Patterns of Intuition. Musical Creativity in the Light of Algorithmic Composition
(pp. 59-84).
Springer Netherlands,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Elisabeth Harnik: Improvisational Re-Assemblies.
In
,
Patterns of Intuition. Musical Creativity in the Light of Algorithmic Composition
(pp. 9-32).
Springer Netherlands,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Embodied Generative Music.
In
,
Bodily Expression in Electronic Music: Perspectives on Reclaiming Performativity
(pp. 141-151).
Routledge,
New York (Vereinigte Staaten (USA)),
2012.
Figuration Flaneur"".
In
,
What Can A Body Do? – Praktiken und Figurationen des Körpers in den Kulturwissenschaften
(pp. 67-73).
Campus,
Frankfurt am Main (Deutschland),
2012.
Fb1 - An interface for single sample feedback and feedforwardin SuperCollider.
In
,
Proceedings of the 17thSound and Music Computing Conference
(pp. 200-203).
Axea sas/SMC Network,
Torino (Italien),
2020.
Haben Sie bereits Antworten ?.
HKB Verlag,
Bern (Schweiz),
2009.
Horizonte des Hörens - Betrachtungen zur Akustischen Ökologie und zum Sounddesign.
In
,
Reihe Wissenschaft und Kunst: Transmedialisierung
Universitätsverlag Winter,
Heidelberg (Deutschland),
2017.
Horizonte des Hörens - Betrachtungen zur Akustischen Ökologie und zum Sounddesign.
In
,
Transmedialisierung
(pp. 275-294).
Universitätsverlag Winter,
Heidelberg (Deutschland),
2019.
Konzertsaal.
In
,
Künstlerische Forschung – Ein Handbuch
(pp. 307-310).
Diaphanes,
Zürich (Schweiz),
2015.
Katharina Klement/Transformation and Morphing.
In
,
Patterns of Intuition
(pp. 141-164).
Springer,
Dordrecht (Niederlande),
2015.
Publication Year
Editor
Publication Type
book chapter (44)
Research Area
Computer Music (8)
Embodiment (3)
Live Electronics (3)
Psychoacoustics (4)
Sonification (3)
Space and Sound (4)
Spatial Audio (2)
Keywords
Sounddesign (1)