Abschlussarbeiten
Optimierung von Rückkopplungs-ANC Filter.
Masterarbeit, 2014.
Kommunizieren mit Stille.
Masterarbeit, 2020.
Multi-Perspective Scene Analysis from Tetrahedral Microphone Recordings.
Masterarbeit, 2020.
3D Audio Sound Design Creating Immersive Spatial Audio Experiences.
Masterarbeit, 2019.
Changing the difficulty of video games through sound design.
Masterarbeit, 2019.
Investigation of Air Noise in Micro Loud-Speaker Systems.
Masterarbeit, 2021.
Spatially selective sound acquisition using distributed sensor arrays.
Masterarbeit, 2012.
Rashkolnikow - an electro-acoustic interpretation of a classic novel.
Masterarbeit, 2017.
Mehrfachrichtungsanalyse in Ambisonics.
Masterarbeit, 2019.
Organizing von Drum Samples.
Masterarbeit, 2019.
Hörversuch zur Plausibilität akustischer Modellierungen in virtuellen Umgebungen.
Masterarbeit, 2019.
The effects of music and alpha-theta-wave frequencies on meditation.
Masterarbeit, 2016.
Soundtrack vor Schnitt - Neukonzeption des Audio-Postproduktions-Prozesses.
Masterarbeit, 2017.
Perceptually Motivated Ambient Scene Recording and Parametric Source Embedding.
Masterarbeit, 2018.
Enhancement of liveness.
Masterarbeit, 2016.
Attractive Correlations.
Masterarbeit, 2018.
Der Einfluss von Nachhall auf die Externalisierung.
Masterarbeit, 2019.
Artifices of interdependency.
Masterarbeit, 2019.
From live to interactive electronics.
Masterarbeit, 2015.
Progressiv gekrümmte Linienschallquellen für immersive Beschallung.
Masterarbeit, 2020.
Multiple Source Localization with Distributed Tetrahedral Microphone Arrays.
Masterarbeit, 2015.
Abschlussjahr
Betreuer
Themenfeld
Art der Arbeit
Masterarbeit (78)