Eine Verbindung zwischen Land Art und Klangkunst

Entwicklung und Analyse einer interaktiven Umgebung für Live-Elektronik Performances

Kollabs / DS - a state-saving system with scene morphing functionality for Pure Data

Recursiones: A guided approach from the conception to the performance of a Live-Electronic piece.

Interstices - Zwischenräume. An interactive sound installation: Design, implementation, evaluation

{kA} : keine Ahnung von Schwerkraft

Molding the pop ghost – noise and immersion

Vergleich der VBAP und DBAP Spezialisierungsmethoden

A Framework for the Choreography of Sound

Acoustic Interface for Tremor Analysis

Ambisonics Binaural Dekoder Implementation als Audio Plug-in mit Headtracking zur Schallfeldrotation

Distance based amplitude panning

'Dirty Light': Approaching Lighting in Audio-Visual Contexts beyond its Material-Immanent Properties

Embodied Generative Music

Exploring Sound and Spatialisation Design on Speaker Arrays using Physical Modelling

Microcontrollerboards vs Micrcomputer for use with sensors and actuators in media art

Monster - Ein interaktives Projektions-System für bewegte Objekte bei Tanzperformances

Musical Experience Beyond Audible Sound and its Relevance for Electro-Acoustic Music

The IEM Demosuite, a large-scale jukebox for the MUMUTH concert venue

Wellenklänge - Computermusikinstrument mit interaktiver Wellensimulation und Klangsynthese

BEM 13 - The Audio Mixer as Creative Tool in Musical Composition and Performance

Design and Evaluation of EMG-based Interactions for Music Performance

IEM-Report 44/11 Visueller Klickgenerator für 35 MusikerInnen (Molekularorgel, Puls 4)

interior | exterior

Physical modelling enabling enaction: an example

Localization in Audio Augmented Reality systems using binaural signals

Disembodiment in der Computermusik?

Duplex-Konzert IEM(Graz) -IRCAM(Paris) über Internet

An Investigation of Advanced Cellular Automata Applications in Regard to Musical Structure Genesis

Maschinenhalle #1

Musical Gesture between Artistic Practise and Scientific Research

Musikalischer Ausdruck in der Computermusik

NetPLAY

On the Traceability of the Compositional Process

Quellennachweis der Abbildungen

Schuhplattler vs. Elektroplattler

Sound in immersive digital performance environments

Texturen

User-oriented development of an universal hardware controller for graphical user interfaces of audio software

Vom Bewohnen der Musik

A Tangible User Interface for Playing Virtual Acoustics

Algorithmische Komposition für ein Tanzprojekt

De- and Reconstructing Bodily Expression in Sound: The “Embodied Generative Music” Project

Engineer Your Sound (EYS)

Klanginstallation Ikosaederlautsprecher

Motion-Enabled Live Electronics

On Artistic Research in the Context of the Project Embodied Generative Music

Perceptually Informed Organization of Textural Sounds

The temporal character of timbre

IEM-Report 43/08 Variable Selbstähnlichkeit

Informing musical structure through bodily knowledge - Composing with physical models

Sonic interaction design: sound, information and experience

A full-body gesture recognition system and its integration in the composition "3rd-Pole"

Sonification of Simulations in Computational Physics

3D-Mixer für Bählamms Fest

Frequenzanalyse nichtstationärer Signale

Sounding objects: simulating surface sounds and exploring the mapping possibilities of the reacTable

thermenface

An Interdisciplinary Approach to Sonification of Scientific Data

Composing Space. The Use of Audio Augmented Environment Technology

Real-time Interaction with Captured Sounds

Embodied Generative Music

Development and proving of a software environment for the algorithmic composition with concrete/electroacoustic sounds

Historisch/Technische Aufarbeitung, Softwareentwicklung, Tests, Konzeption, Proben und Aufführung von Luigi Nono "Omaggio a György Kurtag"

Live-Coding - Interactive Programming in Media Art

Drumset as a Hyperinstrument

underground sounds

Zur Formalisierbarkeit zeitgenössischen Musikschaffens

VARESE

ABANDONEE

A Topology of Algorithmic Composition

Peter Ablinger

Peter Ablinger - Open CUBE

Voices And Piano

WEISS / WEISSLICH 27b - Divisionen

WEISS / WEISSLICH 15 a + b

Altar

Opera - Werke

Quadraturen

Produktionen von 2000 bis 2003

Tuba und Rauschen

automata_inak_v.r.e.

Die vertonte Bilanz

ComputeR - MusiK - ExperimentE

4. Streichquartett

New Memories

Echzeitvideloops mit PD für DW-Serie von Bernhard Lang

Werkbeschreibung von DW6b

Netexpanded Soundscape

Verfremdung/Entfremdung

die grosse partitur

Nachricht von Charon

"Bariton - Klavier - Morphing" mittels additiver Synthese

WITTGNSTN

MC CULLOCH MITE-E-LITE

Produktionen von 1968 bis 1980

Produktionen von 1980 bis 1990

Produktionen von 1990 bis 2000

Installation - Konzerthaus Wien 3/99

Versuch Über Das Vergessen 2

Musikprotokoll '95

Superposition

Musikprotokoll '96

House of Sounds

Musikprotokoll '97

Konzert für Computer und Cello

Instrumente und ElektroAkustisch Ortsbezogene Verdichtung ("das Blaue vom Himmel")

Pentas

Neptun - Zwischen Himmel und Erde

Die Klangwelt am Rand der Datenautobahn

Instrumentalmusik und Live-Elektronik

Echtzeitvideo für DW6a

DW7 für Orchester

DW4 - open music

Softwareentwicklung für DW4a, DW6a, DW6b, DW7, DW10a, DW10b

Linux Sound Server Overview

Medea

Modelling Musical Structure with Genetric Algorithms

Construction in Space

"... ce qui arrive..."

"Kloing!"

Klavier-Seebeben vor Sumatra

Lost Highway Suite

Lost Highway

Lost Highway CD

...miramondo multiplo...

Opernprojekt Olga Neuwirth

Numerical Music System - NMS4

Realtime Morphing Klavier - Stimme

Pulsation

Dokumentation

Werkbeschreibungen

FFROIS

Konzert/Klanginstallation für Viola / Violine / Tonband / Live-Elektronik

Installation - Konzerthaus Wien 3/99

Konzert / Klanginstallation V.2

Im Auge des Taifun

Im Auge des Taifun II

Xenakis

BEM 1 - Enumeration in Musical Theory

BEM 5 - Strukturgeneratoren - Algorithmische Komposition in Echtzeit

BEM 6 - Sound Installation Art

BEM 7 - Diminuendo - Über selbstähnliche Verkleinerungen

BEM 8 - Reading Castaneda - Vorwort

BEM 9 - Komponieren im 21. Jahrhundert - Texte 1993-99

BEM 11 - Zur Wahrnehmung zeitgenössischer Musik

BEM 12 - Medienkunst

IEM Soundreport 02

IEM-Report 08/99 Bählamms Fest

Hamburg 2002

Kritiken

Luzern 2002

IEM-Report 10/00 Projekte bei der steirischen Landesausstellung 2000 "comm.gr2000az"

IEM Report 15/03 AMBISONIC 3D-Beschallungssystem 5.Ordnung für PD

IEM-Report 27/05 missa beati pauperes spiritu

IEM-Report 31/06 Revue instrumentale et électronique

IEM-Report 33/06 Strukturgeneratoren in elektronischer und instrumentaler Komposition

IEM-Report 35/06 Virtual Gamelan Graz

IEM-Report 36/06 Stop the Piano

IEM-Report 41/07 Zur Modellierung von Kernmelodien im Rahmen des "Virtual Gamelan Graz (VGG)"

IEM-Report 42/07 Klangmodellierung - ein Beitrag zur musikalischen Akustik

Algorithms Today

Audio-Augmented Reality - ein neues Medium für die Klangkunst

Auf der Suche nach dem Rauschen

Der Hof, der Lautsprecher, sein Mikrophon und ihr Klang - Eine Projektbeschreibung

else if - Live Coding, Strategien später Entscheidung

Gem for pd - recent progress

Hearing Varese`s Poeme Electronique inside a virtual Philips Pavilion

Juggling Sounds

Kunst im Elektronischen Raum

Live Coding: an Overview

Lost Highway

Netexpanded Soundscape

Patching music together - collaborative Live Coding in Pd

Virtual Audio Reproduction Engine for Spatial Environments

Waiting and Uncertainty in Computer Music Networks